dinsdag 16 april 2013

Eruit



We moesten eruit, weg van huis en liefst waar het een beetje warmer was. Ja misschien bent u het al vergeten, maar een goede 10 dagen geleden was het hier nog 1 graad. Maar ik ben nogal fan van het democratisch systeem en dus mocht iedereen helpen met de beslissing 'Waar gaan we op reis? '.

Ik had een paar voorwaarden: ik wou in de zon zitten en ik wou geen afwasmachien legen. Het woord afwas wou ik zelfs een ganse week niet horen.
Het lief wou niet te ver, de oudste dochter wou niet naar een land waar je geen water uit de kraan kan drinken en de jongste dochter die wist eigenlijk niet eens goed wat dat betekende op reis gaan, maar uit onze reacties kon ze afleiden dat dat wel leuk was.

En dan hadden we nog die principes, ondertussen hebben die ook al een stem in onze democratie maar die principes wouden dus ook niet met een vliegtuig.

Het was een onmogelijke opdracht  maar gelukkig ben ik de baas en bazen die nemen al eens een loopje met de democratie.
We gingen naar de zon en er waren geen afwasmachines, alleen restaurants en ellenlange ontbijtbuffetten.
En man, dat deed deugd.
Zelfs de schending van de democratie en tien basisprincipes kan er niet tegenop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten