woensdag 12 december 2012

Voedingsleer

Het plan was om voedingsleer te studeren, gewoon omdat ik dat mega-interessant vind maar ook een beetje om mijn credibiliteit te verhogen. Dan zouden ze me misschien geloven als ik zeg dat melk van een biologisch koebeest meer gezonde dingen bevat dan die van een niet biologische koe. Maar dat pakt tijd, studeren, en dus offerde ik andere dingen op om die tijd te winnen, het zaterdagontbijt bijvoorbeeld.  De boterhammen werden vervangen door een koffie en een vettige croissant uit het tankstation. Niet erg, want ik zat altijd alleen in die auto op zaterdagochtend, niemand die dat moest weten.
Maar ik ging nog een stapje verder, en besloot ook af en toe eens een middagmaal over te slaan, of een middagmaal én een avondmaal als ik naar de les moest rijden. Niet erg, geen mens die dat wist, dat ik de basisregels der gezonde voeding straal negeerde.
Tot ik deze morgen op de grond lag en mijn moeder de stuipen op het lijf jaagde door toch zeker een minuut te wachten alvorens te reageren op haar pogingen me terug in de bewuste wereld te brengen.

Er zijn alvast een paar mensen bij wie ik credibiliteit verloren heb... dedju toch.


1 opmerking:

  1. Dit klinkt niet goed. Misschien toch maar weer (na de feestdagen) de regeltjes van gezonde voeding respecteren...

    BeantwoordenVerwijderen