maandag 3 december 2012

Pasta





Na het lezen van deze blog mag je eens goed met je ogen rollen en mij eventueel het adres doorgeven van een psychiater. Maar toch,  ik wil het immers eens hebben over 21 december, je weet wel die dag dat de wereld vergaat.

Een eindje geleden zat ik aan tafel met een echt slimme kerel. Hij had de pensioenleeftijd bereikt maar had een palmares om u tegen te zeggen. En dan bedoel ik niet dat hij het gemaakt had tot bestuurslid van Dexia of zo, neen het is één van die topmensen die bezig is met goede dingen.

Maar bon,  het eten liet op zich wachten en opeens hadden we het over gsm's.
En hij vertelde over één of andere straling in onze kosmos die in staat is om hier alles plat te leggen wat marcheert met straling en dat ook heel het elektriciteitsnet kan saboteren.
Hij had bovendien kennissen bij de CIA die speciale gsm's hadden die daartegen bestand waren, want zo waarschijnlijk was het feit dat het hier opeens 'kaboem' allemaal niet meer ging werken.

Ik had eens kunnen glimlachen en met mijn ogen draaien, maar het was dus dat het zo een slimme vent was dat ik bleef luisteren toen hij zei dat hij een beetje beschaamd was maar dat hij nu telkens twee pakjes spaghetti kocht in plaats van één. Je weet maar nooit en je kon maar beter voorbereid zijn op die dag dat alles plat kwam te liggen. Want geen elektriek, is geen geldautomaat, is geen eten, is geen benzine, begin het u maar voor te stellen.

En misschien bedoelen die maya's dat misschien wel met Doomsday op 21 december.
Het was dat er een erg lange treinreis zat tussen het gesprek met de slimme meneer en mijn aankomst in Lokeren  en dat het na sluitingstijd was, of ik was prompt de Delhaize binnengestapt om ook een voorraadje spaghetti in te slaan.  Maar aangezien de Delhaize dus dicht was, relativeerde ik het en vergat ik het zelfs een beetje. Tot er dit weekend rare dingen begonnen te gebeuren.

Eerst was het de macbook die zomaar zonder reden een ganse zaterdag deed alsof ie dood was en dan was er het bakje van de tv dat helemaal dood is en zelfs met nieuwe batterijen niet meer tot leven kan gewekt worden.

Ik heb nog iets minder dan drie weken om mijn voorraad in te slaan.
Spaghetti wordt niet slecht hé.



3 opmerkingen:

  1. Maar hoe gaat die die spaghetti dan koken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een vijver met water, van die tabletjes om water te zuiveren en massa's hout voor de houtkachel.
    Ik heb er dus aan gedacht hoor. Enig idee of er water uit de kraan komt als er nergens electriciteit is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koop misschien ook wat potten van die klaargemaakte saus of potjes pesto, droge pasta is maar droge pasta he.

    BeantwoordenVerwijderen