zondag 28 oktober 2012

Zomeruur

Ik weet niet hoe lang ik het zal volhouden maar ik ga toch een poging ondernemen: ik blijf nog even bij het oude uur. Dat levert me op het eerste zicht enkel voordelen op. Het betekent een uurtje extra 's morgens, alsof de kinderen pas om 9 uur op school en ik pas om 10 uur op het werk moet zijn. Een beetje vakantie dus.
Ik moet natuurlijk een uurtje langer werken, vandaar dat er een randvoorwaarde wordt gesteld bij mijn poging: het lief moet wel meedoen met dat nieuwe uur.
En 's avonds is het volgens mij ook veel gezelliger, het nieuws dat begint pas om acht uur, als de kinderen in hun bed liggen dus. Kan ik eindelijk eens horen hoe het gaat daar Antwerpen.
Ook het naaicafé begint pas om half negen in plaats van om half acht. Kan ik eindelijk eens op tijd zijn.

Er is natuurlijk het gevaar dat ik 's avonds om 9 uur al in slaap val in mijn zetel, maar mensen zoals ik kunnen daar alleen maar van dromen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten