woensdag 31 oktober 2012

Vier

Mijn kleine baby wordt vier vandaag, en dat is best eng. Het gaat te snel, veel te snel, maar het is ook spannend. Dat dacht ik toen ik een paar weken geleden met haar een koffie ging drinken. Zij dronk chocomelk natuurlijk en vertelde het hilarische verhaal van de onderbroek die zoek was na de zwemles. En ik lachte maar binnenin pinkte ik een traan weg.
Wat een gelukzak ben ik toch, dacht ik. Ik heb vriendinnen met wie ik tot een gat in de nacht gin tonics kan drinken, een lief tegen wie ik op elk moment in de week kan zeggen dat het tijd is voor een glas wijn. En ik heb dochters, met wie ik op elk moment van de dag een koffie kan drinken.

En die dochters zijn er voor altijd, we gaan nog liters koffie drinken en miljoenen verhalen vertellen.
En hun verhalen zullen altijd boeiend zijn, of het nu over onderbroeken gaat of de zin van hun leven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten