zondag 9 september 2012

Survival weekend




Soms splitsen wij ons gezin een beetje op. Dat is gemakkelijk, want we zijn met een even aantal. En dat is ook leuk want soms is vier een beetje veel. Af en toe gaan de meerderjarigen alleen op stap en af en toe splitsen we nog eens anders. Zoals dit weekend. Mijn lief ging er met de oudste dochter op uit en ik met de jongste.
We doen dat niet voor ons plezier, oh neen, we doen dat allemaal omdat we hen de meest evenwichtige opvoeding willen geven. Zo zijn we wel, alles voor die opvoeding.

Terwijl die oudste in de Ardennen leerde hoe je rotsen kunt beklimmen en vuur maken, leerde ik de jongste hoe je een weekend overleeft in Gent. We hebben dan ook elk onze sterktes. Ik leerde haar vooral hoe je een fantastisch weekend kunt hebben zonder platzak te worden. Dit gaat als volgt: leeg uw kelder en vooral uw kleerkast en ga met al die bazaar een paar uren op de Rommelmarkt van Ledeberg staan. De inkomsten zijn net genoeg om het weekend door te komen.
Aangezien het andere kind waarschijnlijk ook leerde hoe ze kan overleven in een bos zonder dood te gaan van de honger, kon ik niet onderdoen en leerde ik de kleine ook hoe je jezelf kunt voeden in Gent. Ik leerde haar hoe je kunt aperitieven én kunt gaan eten én een koffie kunt gaan drinken én daarbij genoeg geld kunt overhouden voor een compleet nieuwe outfit waar je de volgende week mee naar een trouwfeest kunt.

Om het pedagogische weekend af te maken leerde ze mij dan op haar beurt dat je gerust een uur op je kont kunt zitten op de Vrijdagsmarkt om te luisteren naar één of andere harmonie uit Oost-Vlaanderen, op voorwaarde dat je ondertussen een crème kan likken.

Over een half jaar wisselen we dan eens van kindertjes en doen we het ganse traject nog eens over.

U hoort het, eens onze meisjes madammen zijn, zijn die van alle markten thuis.  Daar doen we het toch allemaal voor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten