dinsdag 7 augustus 2012

Zalando


Ik was in een pesthumeur, en ik had daar alle redenen toe. 
Blijkbaar bleek ik niet altijd gelijk te hebben en bovendien had iemand mij er op dezelfde dag op gewezen dat ik niet het centrum van de wereld was. Pesthumeur dus en een pesthumeur is maar met één zaak weg te jagen: nieuwe schoenen. Nu zag het er nogal donker en ready to rain uit in Antwerpen city. En hoewel de solden al lang gedaan zijn is er nog altijd dat volk dat ervan overtuigd is dat ze in de C&A van Antwerpen  andere kleren hebben dan in de C&A van Roeselare.  Ofwel is de reden dat ze naar Antwerpen komen dat worstenbroodje dat ze dan met veel smaak kunnen verorberen op de trein terug naar huis.
Enfin, weinig kans dat een uitje in dergelijke omstandigheden mijn pesthumeur zou kunnen laten verdwijnen.

En toen dacht ik er opeens aan. Er is die website met alle schoenen van de wereld. Ik kan verdorie schoenen kopen terwijl ik op mijn luie achterste blijf zitten.
Ik zweer u, het was één van de beste middagpauzes ever. Ik moet u wel waarschuwen. Een middagpauze is ruim onvoldoende tijd om het juiste paar te shoppen. Ik heb zowaar anderhalf uurtje moeten overwerken 's avonds om mijn uitspattingen tijdens lunchtijd te compenseren. 
Het zijn deze geworden. Het is een gok, want ik besef maar al te goed dat dit goddelijke paar heel dicht aanleunt bij wat men noemt ‘de marinaschoen’. Maar bon, ik kreeg het fiat van één van mijn weinig mannelijke collega’s die beweerde dat schoenen pas marinaschoenen zijn als er marinatenen inzitten.
Ik heb hem mijn tenen wijselijk niet getoond.

En om je helemaal te overtuigen om morgenmiddag hetzelfde te doen: de schoenen zijn echt goedkoper. Na de euforie en het zien van je visa-uittreksel zal je dus hoogstens nog omvervallen door een : ‘oei…maar ik ben het waard’ en niet meer door een paniekaanval waarna je jezelf dure beloften doet zijnde: nooit meer dure exki-broodjes te kopen maar altijd boterhammekes te smeren.
En bovendien, als je je abonneert krijg je gewoon een bon van tien euro. Tien euro gratis schoen, dat is algauw twee centimeter gratis hak.
Maar de fun is nog niet voorbij, want deze week zal dit goddelijke pakje ook toekomen. 

Ik heb mijn buurman Léon alvast gewaarschuwd, vanaf morgen staat hij op de uitkijk om het DHL-mannetje te onderscheppen.  Ik ben dus niet de enige die Zalando gelukkig maakt.

1 opmerking:

  1. Ik koop er ook altijd de t-shirts voor mijn lief, super handig en snel!

    BeantwoordenVerwijderen