vrijdag 18 mei 2012

Hoe zou het nog zijn met...? #2


In de reeks 'hoe zou het nog zijn met'. Is het tijd voor een kledingstuk. Mijn ma had die keer behalve schoendozen namelijk ook een zak oude kleren mee. 
Er zat een bloes in de zak, waarvan ik instant koude rillingen kreeg. Ik kocht ze ooit om mondelinge examens mee te doen toen ik 15 was. Het uniform was blauw-wit en ik had dus een nette witte bloes nodig. En hiermee kwam ik dan thuis, een bloes van het merk Rhétorique.  Ik heb ze even aangepast en ik kan er nog steeds 2 keer in. En dat 10 kg en 17 jaar later. Van aansluitende modelletjes had ik toen blijkbaar nog niet gehoord, net toen ik nog een lijntje had waarbij die modelletjes goed hadden gepast. Waar zat mijn verstand in 1995?
Anyway, het bloesje kreeg een tweede leven. Of toch een deel ervan. Het werd een tissue doosjescover.



1 opmerking:

  1. Man! Rhétorique! Dat is lang geleden! Doet me denken aan de Donaldson tijd wanneer volwassen vrouwen met een Micky op hun jeansblouse rondliepen.

    BeantwoordenVerwijderen