maandag 2 april 2012

Skipret

Ik was eerst een beetje sceptisch, zo gaan skiën met Pasen. Maar bon, er zijn grenzen aan de rebelsheid van onze familie en dus wilden we wel rekening houden met een zekere schoolplicht van de oudste achterkleinzoon. Maar toch, het enthousiasme in een weekje Zwitserland was vorige week ver te zoeken toen ik op slippers een skibroek ging kopen. 
Toen het een paar dagen terug opnieuw wat winters aanvoelde in België, was ik dus content. Het zou hier tenminste geen zomer zijn terwijl ik aan het tutteren was op skiliften.
Maar van tutteren is hier nog niets in huis gekomen. Integendeel skiën met Pasen dat lukt quasi in T-shirt. Skiliften dat zijn hier outdoor-zonnebanken. Ik zou inderdaad wat kunnen  zagen over de kwaliteit van de sneeuw, zeker 's middags als de skipistes er als papperige massa's bij liggen. Maar dat ga ik dus niet doen, want ook dat heeft zijn voordelen.  Skiën in papsneeuw, zelfs de beste skiërs doen dat niet en dus verhuis ik na de lunch naar mijn terras in plaats van pijnlijke voeten opnieuw in skibotten te wringen en mijn ongetrainde lichaam tot een overdosis sport te dwingen.

En niets, geen schuldgevoelens als ik daar zo lig te zonnen en denk aan die dure skipas die niet echt opbrengt op een terras.

En de kinders, wat dacht u, een hotelkamer is de ideale setting voor hun laatste nieuwe hobby, directrice'tje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten