donderdag 16 september 2010

Sloggi


Het verbod op de sloggireclame, het is een beslissing van een eindje geleden maar het blijft op mijn lever liggen. De reclame met strakke billen in sloggislipjes zou onfatsoenlijk en dubbelzinnig zijn en afbreuk doen aan de menselijke waardigheid van de vrouw.

Nu mag die reclamecommissie mij wel eens uitleggen hoe je nu reclame moet maken voor vrouwenslips zonder een vrouwenkont te tonen. Misschien moeten de slipjes in de pakskes blijven en kunnen ze in het vervolg het pakje fotograferen, dat is pas zedig.

Het ergste vind ik dat het verbod er is gekomen na een klacht.  Ik wil ook wel eens klacht indienen.
Iemand een idee waar ik een klacht kan indienen tegen de onfatsoenlijk en onsmaakvol geklede vrouwen die ik dagelijks wel ergens tegenkom? Duizend maal lelijker dan de gephotoshopte billen  van een model en wees maar zeker dat die afbreuk doen aan de menselijke waardigheid.

Weinig kans dat de JEP, de Jurycommissie voor Ethische Praktijken inzake reclame daar iets aan zal doen, maar waar waar ze me misschien wel mee kunnen helpen is de DREFT-reclame. Momenteel is DREFT er ongelooflijk fier op dat  vrouwen al jarenlang staan af te wassen terwijl we er het raden naar hebben wat manlief ondertussen aan het doen is. Dat vind ik nu eens afbreuk doen aan de menselijke waardigheid van de vrouw. Want waarom staat daar nooit een vent?  De JEP-meneren mogen binnenkort zeker een brief verwachten. 

We willen bv. deze vieze man in de Dreft reclame


En een leuke Sloggireclame om het af te leren...

1 opmerking:

  1. haha das pas klappen !
    (en voortaan mag de kerk zijn bakkes beginnen houden, mede alle (schijn)heiligen) !

    thx !!

    BeantwoordenVerwijderen