donderdag 15 juli 2010

Uit de boekskes



In Frankrijk werd er een tijdje geleden een wetsvoorstel gelanceerd waarbij vrouwenbladen eventueel gephotoshopte beelden ook zo moesten aanduiden. Of dat er nu bijstaat of niet, slank wil ik toch zijn, voor mij zou het niet zoveel zoden aan de dijk brengen.

Ik heb dan ook een ander voorstel. Een speciale regeling voor huizenreportages waarin de vlekkeloze interieurs een ondertiteltje krijgen  als: ‘Er werd exact 48  uur opgeruimd om dit zo te krijgen en alle rommel zit eigenlijk gewoon in de kast’ of  ‘In dit huis zijn kinderen niet toegelaten en dat design - poppenhuis van 5000 euro staat er enkel voor de show’ of ‘Hier leeft niemand, zo moet er nergens een vuilbak, oud papier of ander niet zo netjes materiaal staan’

Anorexia krijg ik niet van gephotoshopte modellen, maar ik betrap me zelf er op dat ik toch wel heel veel tijd steek in dat streven naar een huis uit de boekskes. Het wil echter maar niet lukken, dat glas wijn op de salontafel moet  telkens wijken voor een halve pyjama, een halve tekening of een halve boterham.

2 opmerkingen:

  1. awel das idd just! En een gewoon huis staat daar ook nooit in. Altijd huizen van 4-500000 ten minste. Je voelt je al arm als je kasten maar van de Ikea komen ipv de directeurswoning. En als je geen enkele stoel hebt van Arne Jacobson ben je toch echt wel een cultuurbarbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dan nog gezwegen over de Eames chair!
    ik ga voor dè poep én een beetje rommel :-)
    en moet dringend om zoek naar vintage, tips ??
    charlotte

    BeantwoordenVerwijderen