woensdag 21 juli 2010

Mephisto forever


Het is een droevige dag vandaag. Ik heb gisteren immers een ongelooflijke fout gemaakt waardoor het huilen me nader staat dan het lachen. Ik heb lelijke schoenen gekocht.  En ze zijn niet alleen lelijk, ze zijn ook enorm duur.

Lelijke dure schoenen kopen is echt niet zo moeilijk als jullie denken. Bij mij volstond de combinatie van pijnlijke voeten in veel te hoge pumps, een veel te korte middagpauze en een vreselijk onbeleefde winkeljuffrouw. Maar de grootste trigger was misschien de lofzang die ik een week eerder gehoord had over de mephisto-shoe. 

Deze ode uit vertrouwde bron deed me even geloven dat het esthetische aspect van schoenen minder belangrijk is dan het comfort… neen dus. En dus kijk ik nu heel droevig terug op deze dag met een paar lelijke dure schoenen aan mijn voeten. Even probeerde ik de pijn te verzachten door te geloven dat ze wel een tikkeltje retro waren, maar ze zijn helemaal niet retro… ze zijn gewoon lelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten