zondag 25 juli 2010

Gentse Feesten


Er zijn zo dingen aan de Gentse Feesten die ik serieus ben gaan romantiseren. De Vlasmarkt bijvoorbeeld, in feite niet veel meer dan veel te veel volk, pinten en Ierse koffies maar er kunnen geen Gentse Feesten passeren of ik moet er toch een keer de zon hebben zien opkomen.

Dit jaar vind ik BataKAMP wel de allergrootste winnaar van de 10-daagse. Je moet het maar doen, iedereen belachelijk laten rondlopen in witte kousen die ze dan nog zelf moeten betalen, homo's en dreadlocks uitjouwen zonder slaag te krijgen, mensen zonder reden 'deporteren' zonder dat die terugkeren met een advocaat. Of ook, mij een half uur doen luisteren naar een koffiemachien die 'pruuut' zegt.

Ik zou geld geven om volgend jaar aanwezig te zijn op de brainstorm van Cirq die het concept van 2011 vorm moet geven. Is er dan één die toevallig zegt: "djeezes mijn collega droeg vandaag van die witte sportkousen en ik zou zo graag eens met zijn kop lachen" waarna het concept geboren is? Of kwam de brainstorm moeilijk op gang waardoor er maar koffie gezet werd en geteld werd hoeveel keer de machien 'pruuuut' zei.

En al even spraakmakend vind ik dat meningen over humor zo kunnen verschillen. Onze Roger durft niet uit de abdij kruipen om het met eigen ogen te zien, maar als je de website van Het Laatste Nieuws leest, zijn er wel meer triestige individuen die dit niet grappig vinden. 

Nu ken ik, denk ik, er ook wel enkelen die er de grap niet van inzien. Die kerel bijvoorbeeld die zijn buurman verplichtte de boomhut van zijn spelende kinderen af te breken, zou die hiermee misschien kunnen lachen?
Of die johnny die mij vorige week bijna van mijn fiets trok omdat ik te traag reed naar zijn goesting, vindt hij dit allemaal grappig?
Of Pieter De Crem, zou hij niet eens deugd hebben van een bezoekje aan BataKAMP?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten