zaterdag 1 mei 2010

De ultieme hoogte



Ik zit aan mijn limiet en hiermee bedoel ik mijn limiet aan hakhoogte. Gezien ik  op blote voeten al een slordige 1m78 groot ben, duurde het even voordat ik  me aan hakken wou wagen. Om de één of andere reden voelde ik me er op mijn 25ste klaar voor.
En daarna ben ik altijd ietsje hoger gegaan. Ik ontdekte de pumps alwaar je snel aan 6 cm komt, maar nu zit ik aan 8 cm en dat is echt een cm teveel.
Ik waggel op het perron, ik strompel op de trein en ik stuntel er weer af. En ja, ik word meewarig aangekeken. Dus hoe mooi ze ook zijn, mijn schoenen verdienen nu definitief hun plaatsje in de collectie ‘mooi maar om één of andere reden niet om te dragen’, jammer dus.
Terwijl ik zo over mijn hakken mijmerde, moest ik even terugdenken aan een studie van één of andere socioloog die het  niet over hakken had, maar over mensen en hun carrière. Net zoals velen naar dat hakje grijpen dat net dat tikkeltje te hoog is, grijpen er evenveel naar die functie die net dat tikkeltje te moeilijk is.  Dit komt omdat de huidige functie net als de huidige hak iets te comfortabel gaat aanvoelen, en er dus naar een postje hoger gestreefd wordt. Met alle gevolgen van dien natuurlijk, want ik heb er geen probleem mee om die schoenen definitief naar de vitrinekast te verwijzen,  maar ik zie anderen  genoeg stuntelen, zowel op stiletto’s als aan hun bureau.

4 opmerkingen:

  1. Dit zijn Louboutins
    insider info: very wanted by fashion addicts
    maar zeer veel "goedkoper" geshopt op theoutnet.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, een mens voelt zich letterlijk groeien hé, met zo'n hak. And can they bloody hurt? Yes, they can! But then again, who cares... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zelf 1m75 en ik loop soms ook op hakken van 12cm. Het is een kwestie van oefenen(vooral thuis dan om geen genante situaties tegen te komen). En ik ben er al erg handig in geworden. Een vrouw die niet elegant op hoge hakken kan lopen (denk: à la charlie chaplin) is geen zicht uiteraard.
    I love your blog!

    BeantwoordenVerwijderen