zaterdag 14 mei 2016

Agenda's

Ik ben nostalgisch en een verzamelaar.

Zo heb ik een doos agenda's van 1997 tot nu.

Ik ruim op en maak plaats op mijn zolder en in mijn hart.

Ik zie dat ik in 1997 een infosessie heb bijgewoond over het aanmaken van een e-mailadres. Yahoo.com.
Ik zie met wie ik veel te veel pintjes dronk in de Overpoortstraat, ik zie mijn lessenroosters uit mijn studententijd en ik schat hoeveel keer ik daar niet aanwezig was.

Ik zie hoeveel uren rijles ik volgde in 1999. Ik zie dat ik wekelijks afsprak met mijn jeugdvriendin, jaren lang. En jaren later niet meer.
Ik ging drie keer naar New York en twee keer naar Berlijn.

Mijn hart bloedt, ik zie weken van intens verdriet.

Ik zie met welke jongens en daarna mannen ik afspraakjes maakte. Ik zie zottigheid en intens geluk en al de rest.

En op de kaft van 2004 zie ik een knipsel uit een column van Luc De Vos.

'Een mensenleven is zo kort. We zijn hier maar een paar tientallen jaren op deze goede aarde. We zijn hier een paar miljard jaar niet geweest en de volgende paar miljard jaar zullen wij er ook niet zijn. We zijn slechts een flits in de eeuwigheid, een schim in het schijnsel van het noorderlicht. Trek daarom snel uw zedige jurk uit en begin nu meteen te dansen in uw bikini, alsof uw leven ervan af hangt.'

Was het niet van die 11 graden.

1 opmerking: