zondag 16 maart 2014

De piemelbroek

Zou het niet beter zijn dat kinderen maar kunnen praten van zodra dat ze verstandig genoeg zijn om geen onzin uit te kramen? Dat dacht ik toen ik vrijdagochtend naar mijn werk reed. Nadat ik een uurlang het geween en gezeur van mijn dochter had aanhoord omdat ze de 'piemelbroek' niet aan wou doen. R had immers gezegd dat ze precies een piemel had in de broek, de onnozelaar. En dus deed ze er alles aan om die broek niet te moeten aandoen, en deed ik er alles aan om de consequente moeder te zijn. Uiteindelijk zond ik het kind krijsend naar school, zonder ontbijt, want daar was geen tijd meer voor.

Voor u me ervan verdenkt hippiekleren te kopen voor mijn kinders, het gaat om een gewone HEMA-jeansbroek. 

2 opmerkingen:

  1. Oooh, de scenes voor de kleerkast. Zo herkenbaar. Maar een piemelbroek is hier echter nog niet ter sprake gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En die zijn net zo goed, die Hema-jeansbroeken. Tsssss, mannen en hun uitspraken.

    BeantwoordenVerwijderen