dinsdag 11 februari 2014

Een dikke nul

Er staat een nul op mijn rapport. Hij hoort er niet, het is een onverdiende nul, een foutje-van-de-firma-nul. Een vergissingske van de school, ondertussen heb ik de indruk dat vergissingskes hun handelskenmerk zijn.
Maar de nul blijft staan, nullen kunnen dus blijkbaar niet meer verwijderd worden. Ook geen nullen voor vakken die je niet hebt gevolgd. Ik moet mij er niets van aantrekken, hij staat er wel, maar ook de school zal er geen rekening mee houden. Wat zijn ze vriendelijk zeg, daar op school.

Maar de nul negeren is moeilijker dan het lijkt, want de nul verpest mijn rapport, reken maar eens uit hoe een nul uw totaal score naar beneden trekt. En de nul zal blijven staan, tot ik ben afgestudeerd.
Enfin, had ik het niet gezegd, niemand wist ervan... maar toch.

2 opmerkingen:

  1. Hoezo, die nu kan niet verwijderd worden? Bij ons heet dat een materiële correctie. Als je het vak niet hebt gevolgd, dan was je er waarschijnlijk ook niet voor ingeschreven en dan kan je daar geen nul voor hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd, materiële fout of zoiets anders dat de prof doet blozen ... En als het echt niet weg kan, teken je er maar een zonnetje rond, dat begint te stralen van die andere achievements :)

    BeantwoordenVerwijderen