dinsdag 4 juni 2013

Bloeddruk


Ik heb wat last van een hoge bloeddruk de laatste tijd. Het is niet empirisch vastgesteld, het was mijn omgeving die me erop wees, ik bespaar u de details waaruit ze dit opmaakten.
Maar bon, aangezien het eigenlijk wel meevalt en mijn entourage best tolerant is, hebben we afgesproken dat het even getolereerd wordt, de hoge bloeddruk en vooral het gedrag dat daaruit voortvloeit. Tot na 21 juni, daarna is het de bedoeling dat alles weer rustig en zen is.

Maar niet iedereen behoort dus tot de tolerante omgeving en al zeker niet het mens dat mij de documenten moest bezorgen voor het educatief verlof.  Er was wat ruis in onze communicatie, we begrepen elkaar niet zo goed en dat lag evengoed aan mij als aan dat mens, maar kom, uiteindelijk zaten we op dezelfde golflengte en bevestigde ze dat er nog zes schattige educatieve verlofdaagjes op me wachtten. Even was ik dolblij en bereikte mijn bloeddruk terug zijn normale waarde, tot het mens dit zei: 'Dat ik toch wel veel spel maakte voor, ocharme, zes dagen verlof'.

Ik moet er geen tekeningetje bij maken, u kunt zich wellicht wel voorstellen hoeveel verlof de secretariaatsmensen van een school hebben.  En daar lieve school-secretariaatsmensen, heb ik zelf geen problemen mee,  anders solliciteerde ik wel zelf voor zo een job.

Het was de toon, het was het neerbuigende, het was het gebrek aan wiskundige kennis, dat 6 van 15 dagen eigenlijk 40% is en dat als je 40% aftrekt van twee maand, je dan uitkomt bij 6 weken.
Even was ik van plan de rekensom nog door te mailen maar toen was er daar gelukkig de zon... ook altijd goed voor de bloeddruk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten