dinsdag 12 maart 2013

Ik, het zonnepaneel

Zo een week of twee geleden besloot ik in staking te gaan. Ik beeldde me in dat ik een zonnepaneel was, er zat potentieel in mij, heel wat, maar dat kwam er niet meer uit zolang er geen zon was.

De boormachine lag klaar om gaten te boren maar zolang er geen zon was, kwam er dus geen gat. De stoelen waren gekocht in de kringloopwinkel, maar zolang er geen zon was, vertikte ik ze te schilderen en bleven ze kringloopbucht in plaats van ‘vintage’.
Ook voor de essentiële dingen werd op overlevingsmodus overgeschakeld.  De wasmanden fungeerden als kleerkast. De diepvriezer, de Chinees, de Italiaan, de Vietnamees, de Japanner  en het frietkot als mijn bevoorrader van essentiële voedingsstoffen. En verder zat ik in de zetel keek naar ‘24’ en ‘lost’ en wachtte op de zon.

Ik wist alleen niet dat zonnepannelen zo flexibel moesten zijn. 
Als een echt zonnepaneel ben ik consequent dus zit ik terug in mijn zetel. Gelukkig bestaan er naar het schijnt oneindig veel seizoenen van Jack op zijn eiland en Jack de folteraar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten