woensdag 16 januari 2013

Voornemens

Ik moest weer eens naar Duitsland, en toen opeens kon ik de dag zelf toch niet vertrekken.
Dat was jammer van het geld natuurlijk maar aangezien mijn retourticketje pas voor de volgende dag was, kon ik dat misschien terugvorderen.

Maar ik zag het niet zitten, dat zou vast en zeker enorm veel gedoe zijn voor niets.
En bovendien wist ik niet hoe dat moest. En toen keek ik op mijn ticket en las dat ik gewoon moest bellen.
Ik vind dat telefoonnummer toch nergens, dacht ik, maar toen bleek dat het op datzelfde ticket stond.
Ze gaan me daar een kwartier laten wachten en twintig keer doorverbinden, dacht ik, maar toen bleek ik dat ik enkel op nummertje twee moest drukken en dat ik al iemand aan de lijn had.
Dat mens gaat alleen Frans spreken en ik heb geen zin in Frans, ik ben moe, dacht ik, maar de vriendelijke dame aan de lijn sprak perfect Nederlands.
Ze gaat zeggen 'sorry mevrouw' en dan een stomme uitleg geven, maar ze zei, uiteraard, dan krijgt u morgen op uw rekening 150 euro gestort.

Mijn voornemen voor 2013: minder vooroordelen over de NMBS, en meteen ook die andere ambetanterik, Telenet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten