vrijdag 9 november 2012

Het beloofde land


Zo om de vier jaar heb ik er last van, dan denk ik, wat woon ik toch in een belachelijk klein landje waar niets gebeurt. En dan wil ik verhuizen. Het is Obama natuurlijk. Zou het niet leuk zijn in een land te wonen waar een dergelijk intelligente redenaar aan het hoofd staat. Waar machtige mannen echt machtige en charismatische mannen zijn, waarnaast Bart de Wever-typetjes bleekjes worden.

Een land dat wanneer het een president verkiest, er voor zorgt dat nieuwsankers in televisiestations in kleine onbeduidend landjes al om vier uur 's nachts moeten beginnen werken.  Een land waarbij je niet eens de landsgrenzen uit moet om op reis te gaan in een gans ander klimaat. Een land waar een storm een echte storm is, een schandaal meteen een groot schandaal en protestacties zoals Occupy Wall Street iets meer dan 2 iglotentjes voor een stadhuis.

Geef me mijn huidige job in dat grote land en ik neem er al die zever, inclusief nasale stemgeluid van zijn inwoners graag bij…. denk ik. 

2 opmerkingen:

  1. Tja, het gras is altijd groener aan de overkant zeker? Je wordt beter niet ziek in de US of A...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik die dacht dat Amerikanen nogal naief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen