maandag 16 januari 2012

Afrikamuseum

Het was nog eens tijd om de tripstick boven te halen en die leidde ons dit weekend naar het Afrikamuseum in Tervuren. Eigenlijk was het de fantastische grootvader van mijn lief die ons daarheen bracht, want zijn 89ste verjaardag, die wou hij op een originele manier vieren.

Het Afrikamuseum gaat eind dit jaar voor drie jaar dicht en misschien is dat eens tijd, het is er nogal 'oubollig' maar ik liet het niet aan mijn hart komen. Mijn dochters waanden zich eerst in de Zoo, de olifanten, giraffen  en krokodillen bewogen dan wel niet, maar je kon ze tenminste aaien. Eigenlijk kan alles wat er staat,  drie- en vijfjarigen boeien. Maskers, rieten rokjes, djembés, je hebt zelf al niet veel verteltalent nodig om daar wat leuke verhalen rond te verzinnen.

Volgens mij was dergelijk bezoekje misschien wel de ideale start om mijn nieuwe goede voornemen waar te maken, maar helaas, bordjes lezen dat vinden mijn dochters niet zo boeiend. Het zal voor een andere keer zijn.
En als ze de beesten en machetes wat beu zijn kun je fantastische wandelingen maken in het park van Tervuren. Het is ook een arboretum, moest je dezelfde goede voornemens als ik hebben en meer bepaald je kennis van de natuur wat willen bijschaven.

Maar het coolste van het Afrikamuseum is misschien wel de cafetaria, want daar kun je Moambe eten. En dat vinden zowel kleuters als 89-jarige oud-kolonialen de max.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten